انتصاب تیم اجرایی سازمان بهینه‌سازی انرژی با 7 ماه تأخیر

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 12:55
سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی نمونه بارز تأخیرهای اجرایی در مهم‌ترین مبحث این روزهای کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبان‌ماه سال گذشته بود که سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی با یک‌سال تأخیر نسبت به زمان‌بندی و تکلیف برنامه هفتم توسعه تشکیل شد؛ از آن زمان تاکنون یکی از گام‌های مهم آغاز فعالیت این سازمان، تصویب و ابلاغ اساسنامه آن بوده که بالاخره این گام هم با تأخیر فراوان در میانه خردادماه برداشته شد.

7 ماه از تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی می‌گذرد و بالاخره معاون رئیس جمهور، انتصاب تیم اجرایی سازمان مربوطه را کلید زد.

امروز خبر رسید که اسماعیل سقاب اصفهانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، طی احکام جداگانه‌ای، تیم اجرایی و راهبردی این سازمان را منصوب کرد.

بر اساس این احکام، یکتا اشرفی به عنوان معاون توسعه مدیریت، منابع و امور مجلس، یاسر میرزایی به عنوان معاون سیاست‌گذاری مصرف و هدفمندی یارانه‌های انرژی و مجتبی ملایی به عنوان مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل در سازمان منصوب شدند.

یکتا اشرفی، دانش‌آموخته دکتری علوم اقتصادی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه الزهرا (س) است. وی سوابقی چون معاون توسعه مدیریت و منابع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیأت تجدید نظر شورای رقابت، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل دفتر مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را در کارنامه دارد.

یاسر میرزایی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فلسفه علم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی مهندسی و علم مواد از دانشگاه صنعتی شریف است. وی سوابقی چون معاون توسعه بازار هیدروکربوی بورس انرژی ایران، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، مدیرکل بودجه و تنظیم مقررات بازار وزارت نفت و مشاور وزیر نفت و رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس را در کارنامه دارد.

مجتبی ملایی، دانشجوی دکتری مدیریت کسب‌وکار از دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران و دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین‌الملل است. وی سابقه مدیرکل حوزه ریاست ستاد راهبری تحول دولت، مسئول هماهنگی اجرایی نظارت‌های ستادی رئیس‌جمهور شهید و مسئول پیگیری‌های ویژه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد را در کارنامه دارد.

گفتنی است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، چندی پیش با هدف هماهنگی و مدیریت متمرکز سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف و عرضه انرژی و در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت، با ادغام سه نهاد «شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت»، «ساتبا» و «ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت» تأسیس شده و زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند.

این سازمان، نمونه بارز تأخیرهای اجرایی در مهم‌ترین مبحث این‌روزهای کشور، یعنی بهینه سازی مصرف انرژی است؛ پس از تأخیر یک‌ساله در تأسیس سازمان، ماه ها تأخیر در تصویب و ابلاغ اساسنامه آن و ماه‌ها تأخیر در انتصابات مهم تیم اجرایی، اگر این سازمان راهبردی با همین سرعت کارها را پیش ببرد، در دولت چهاردهم نباید منتظر دستاوردی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.