نیویورک تایمز: جنگ افروزی آمریکا قدرت ایران را تثبیت کرد

مشرق نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 08:59
یک روزنامه آمریکایی به بی نتیجه بودن جنگ افروزی این کشور علیه ایران و دست برتر کشورمان در شرایط کنونی اذعان کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: بعد از چهار ماه از آغاز جنگ علیه ایران چه چیزی تغییر کرد؟ چیز زیادی تغییر نکرده است. برنامه هسته ای ایران پا برجا بوده و سرنوشت موشک های بالستیک به مذاکرات بعدی موکول شده و نیروهای وابسته به ایران در منطقه نیز همچنان حضور دارند.

در این گزارش آمده است: این توافق بیانگر برتری نظامی آمریکا نیست بلکه بالعکس محدودیت قدرت آمریکا در ادامه دادن به تنش را نشان می دهد. تهران توانست یکی از نقاط ضعف خود را به منبع قدرت جدید در تنگه هرمز تبدیل کند. این جنگ قدرت ایران را در استفاده از تنگه هرمز به عنوان یک اهرم فشار راهبردی نشان داد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: بر اساس توافق ایران و آمریکا، تهران به دستاوردهای اقتصادی بزرگی از جمله لغو محاصره دریایی و ایجاد صندوق بازسازی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار و آزادسازی اموال بلوکه شده دست پیدا می کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.