درحالیکه آمریکاییها اصرار دارند که تردد در تنگه هرمز برقرار است، شرکت اسرائیلی پایش دریایی میگوید، از دیشب همه چیز تغییر کرده است.
بررسیهای شرکت هوش مصنوعی دریایی «ویندارد» نشان میدهد که هیچ عبور و مروری در تنگه هرمز وجود ندارد.
صبح امروز هم دادههای ماهوارهای نشان داده بود که فقط کشتیهایی با مقصد ایران از تنگه عبور میکنند.
به خاطر پیمانشکنی آمریکا و اسرائیل در اجرای بند اول تفاهمنامه یعنی توقف حملات به لبنان، قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا (ص) بعدازظهر دیروز اعلام کرد که تنگه هرمز بسته میشود اما ساعاتی بعد سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد تنگه باز است و وزیر خارجه آمریکا هم گفت که شواهدی در مورد بسته شدن این تنگه نداریم.
حالا این شرکت اسرائیلی میگوید، چند ساعت پس از اعلام بسته شدن تنگه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موقعیتیابهای کشتیها در تنگه هرمز نشان میداد که رفتوآمد دریایی همچنان به روال عادی ادامه دارد اما در طول شب، تصویر تغییر کرد و هیچ ترددی از تنگه مشاهده نشد؛ امروز صبح امروز هم فقط دو کشتی تجاری ردیابی شدهاند.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.