گروسی با وزیر امور خارجه سوئیس دیدار کرد

فرارو یکشنبه 31 خرداد 1405 - 14:44
اگرچه به گفته طرف ایرانی، موضوعات هسته‌ای فعلا در دستورکار این دور از مذاکرات نیست، گروسی با حاضر شدن در محل این مذاکرات در پیام خود گفت: در این برهه حیاتی، فرصت دادن به موفقیت دیپلماسی حائز اهمیت است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (یکشنبه) در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار با ایگناتزیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس خبر داد که کشورش در حومه زوریخ در هتل بورگن‌اشتوک میزبان مذاکرات چهارجانبه ایران و آمریکا با حضور هیات‌های کشورهای میانجی پاکستان و قطر است.

اگرچه به گفته طرف ایرانی، موضوعات هسته‌ای فعلا در دستورکار این دور از مذاکرات نیست، گروسی با حاضر شدن در محل این مذاکرات در پیام خود گفت: در این برهه حیاتی، فرصت دادن به موفقیت دیپلماسی حائز اهمیت است.

گروسی گفت که این دیدار به منظور مرور تحولات اخیر درباره ایران، مسیر پیش و نقش مهم آژانس انجام شده است.

او همچنین از سوئیس به دلیل حمایت‌ دیرینه آن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تعهد آن به دیپلماسی چندجانبه قدردانی کرد.

گروسی پیشتر بر ضرورت ایفای نقش آژانس در تضمین هرگونه توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و آمریکا تاکید و تمایل خود برای کمک به پیشبرد جنبه‌های فنی روندی دیپلماتیک برای حل‌وفصل مسائل در این زمینه را ابراز کرده بود.

هیات ایرانی حاضر در این نشست برنامه ای برای دیدار گروسی ندارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.