کیهان خطاب به سخنگوی وزارت خارجه: تکذیب نکنید، تنگه هرمز را ببندید

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 07:41
وقتی تفاهم‌نامه رسماً نقض شده و اقدام نشده، چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟

روزنامه کیهان در یادداشتی آورده است: «سخنگوی محترم وزارت خارجه بسته شدن تنگه هرمز را تکذیب کرده و آن را بی‌اساس دانسته است.

در بند ۱۳ تفاهم‌نامه آمده است که اجرای بندهای اول و چهارم و پنجم و دهم و یازدهم، در کنار یکدیگر ضروری است و بدون اجرای این بندها، نباید کار دیگری صورت بگیرد. آقای عراقچی هم به مردم قول داد که عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان جزو تفاهم‌نامه است.

حالا نه تنها عقب‌نشینی اتفاق نیفتاده، بلکه اسرائیل به جنایات و توحش خود ادامه می‌دهد و اعلام کرده است که حملاتش را متوقف نمی‌کند. این موضع و اقدام اسرائیل نقض کامل و فاحش بند یک است.

وقتی تفاهم‌نامه رسماً نقض شده و اقدام نشده، چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟ ادامه‌ این خطا در بازگشایی تنگه هرمز، دشمن را وقیح‌تر می‌کند و اهرم‌های قدرت ایران را کاملاً تضعیف و آینده را خطرناک‌تر می‌کند.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.