تنگه هرمز بسته شد؟ + واکنش بقایی

همشهری آنلاین جمعه 29 خرداد 1405 - 17:41
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای برخی رسانه‌ها درباره بسته‌شدن تنگه هرمز را بی‌اساس خواند و تأکید کرد کشتیرانی در این مسیر راهبردی همچنان در جریان است.

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره بسته‌شدن تنگه هرمز گفت این ادعاها بی‌اساس و نادرست است.

وی با اشاره به وضعیت تردد در این آبراه مهم اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طبق یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ تدابیر لازم برای تأمین امنیت و تردد ایمن کشتی‌های تجاری را اتخاذ کرده‌اند.

بقائی تأکید کرد کشتیرانی در تنگه هرمز بدون وقفه ادامه دارد و هیچ‌گونه اختلالی در رفت‌وآمد کشتی‌های تجاری وجود ندارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.