سنتکام: یک کشتی را از کار انداختیم

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 20:26
تهران- ایرنا- ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه اعلام کرد، یک کشتی را که «از خلیج عمان عبور کرده بود» از کار انداخت.

به گزارش ایرنا، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این کشتی «ام/تی استبلو» نام داشته و پرچم پالائو داشت.

سنتکام افزود: پس از آنکه خدمه این کشتی بارها از تبعیت از دستورات نیروهای آمریکایی خودداری کردند، یک هواپیمای آمریکایی به موتورخانه آن مهمات دقیق شلیک کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا علام کرد: نیروهای آمریکایی پس از آغاز محاصره [دریایی علیه ایران] در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، هشت کشتی را که [از دستورات] پیروی نکردند، از کار انداخته، ۱۳۴ کشتی دیگر را که از دستورات تبعیت کردند، تغییر مسیر داده و در راستای حمایت از کمک‌های بشردوستانه به ۴۲ کشتی اجازه عبور دادند.

ساعاتی پیش منابع خبری از وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی عمان خبر دادند و اعلام کردند یک نفتکش دچار آتش‌سوزی شده و دو خدمه آن مفقود شدند.

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد گزارشی مبنی بر وقوع حادثه دریایی در فاصله ۲۰ مایلی دریایی شمال شرقی بندر «صحار» عمان دریافت کرده است.

طبق این گزارش، یکی کشتی نفتکش اعلام کرده است که یکی از خدمه آن مجروح و دو نفر دیگر مفقود شده‌اند. مسئولان محلی گفته‌اند که موتورخانه این کشتی دچار آتش‌سوزی شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.