بازگشت پول‌ های اضافی «اینترنت پرو» به کاربران؛ ورود نهادهای نظارتی به ماجرای گران‌ فروشی + فیلم

رکنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 12:53
رکنا اقتصادی: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد مبالغ اضافه‌ای که در قالب طرح «اینترنت ویژه یا پرو» از برخی کاربران دریافت شده، پس از بررسی‌های نظارتی به حساب آن‌ها بازگردانده خواهد شد. به گفته او، این طرح که برای شرایط خاص و بحرانی طراحی شده بود، در اجرا با انحرافاتی همراه شده و اکنون علاوه بر ایجاد نارضایتی عمومی، تحت رسیدگی قوه قضاییه، مجلس و رگولاتوری قرار گرفته است.

به گزارش رکنا، حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به وضعیت طرح «اینترنت ویژه یا پرو» گفت این مصوبه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده بود و هدف آن ارائه خدمات اینترنتی ویژه برای کسب‌وکارها در شرایط خاص و بحرانی بوده است.

وی افزود: در روند اجرای این طرح، انحرافاتی رخ داده که موجب ایجاد حس تبعیض و نارضایتی در میان کاربران عادی شده است. به گفته او، برخی اپراتورها خدماتی خارج از چارچوب تعرفه‌های رسمی به کاربران ارائه کرده‌اند که این موضوع مصداق گران‌فروشی در حال بررسی است.

فتاحی تأکید کرد با ورود قوه قضاییه، مجلس و سازمان تنظیم مقررات، موضوع تخلفات احتمالی و دریافت هزینه‌های اضافی در دستور رسیدگی قرار گرفته است.

او همچنین تصریح کرد: این مصوبه مربوط به شرایط خاص و بحران بوده و در حال حاضر ضرورتی برای ادامه آن وجود ندارد؛ با این حال، در صورت نیاز به تداوم، باید اصلاحات لازم در چارچوب قوانین و تعرفه‌های رسمی اعمال شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در پایان اعلام کرد در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده، اپراتورها موظف شده‌اند مبالغ اضافه دریافت‌شده از کاربران را محاسبه کرده و به حساب آن‌ها بازگردانند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.