چرا نباید داروها را همراه آبمیوه مصرف کنیم؟

رکنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:48
رکنا: بسیاری از افراد تصور می‌کنند مصرف دارو با آبمیوه سالم‌تر از آب است اما این کار می‌تواند خطرناک باشد!

به گزارش رکنا، برخی آبمیوه‌ها، به‌ویژه آب گریپ‌فروت، پرتقال و حتی بعضی آبمیوه‌های صنعتی، روی جذب و تجزیه داروها در بدن تأثیر می‌گذارند.

برخی آبمیوه‌ها، به‌ویژه آب گریپ‌فروت، پرتقال و حتی بعضی آبمیوه‌های صنعتی، روی جذب و تجزیه داروها در بدن تأثیر می‌گذارند.

مصرف دارو همراه آبمیوه ممکن است باعث افزایش بیش از حد غلظت دارو در خون شود و خطر عوارض جانبی و مسمومیت دارویی را بالا ببرد.

در بعضی موارد نیز آبمیوه می‌تواند جذب دارو را کاهش دهد و اثر درمانی آن را ضعیف کند.

داروهای سرماخوردگی، برخی آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای قلبی و داروهای کاهش چربی خون از جمله داروهایی هستند که ممکن است با آبمیوه تداخل داشته باشند.

بهترین و ایمن‌ترین راه، مصرف داروها با یک لیوان آب ساده است؛ مگر اینکه پزشک یا داروساز دستور دیگری داده باشد.

شما هم عادت دارید داروها را با آبمیوه مصرف کنید؟

  • سکوت علیرضا قربانی در تبریز شکست: از جنگ 12 روزه تا «آتش مدرسه میناب» که جگر همه را سوزاند / فیلم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.