چرا جنگنده‌های اسرائیل وارد آسمان ایران نشدند؟

رکنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 23:01
رکنا: پس از حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیۀ جنوبی بیروت و پاسخ موشکی و پهپادی ایران، اسرائیل چند سایت راداری را هدف قرار داد اما به‌گفتۀ منابع مطلع، جنگنده‌های این رژیم در این عملیات‌ها بدون ورود به آسمان ایران و از خارج از مرزهای کشور اقدام به شلیک تسلیحات دورایستا کرده‌اند.

به گزارش رکنا، پس از حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیۀ جنوبی بیروت و پاسخ موشکی و پهپادی ایران، اسرائیل چند سایت راداری را هدف قرار داد اما به‌گفتۀ منابع مطلع، جنگنده‌های این رژیم در این عملیات‌ها بدون ورود به آسمان ایران و از خارج از مرزهای کشور اقدام به شلیک تسلیحات دورایستا کرده‌اند.

تحلیلگران نظامی این تغییر الگو را نشانه‌ای از افزایش ریسک ورود مستقیم جنگنده‌های دشمن به حریم هوایی ایران ارزیابی می‌کنند.
 
البته این اقدام با پاسخ سریع ایران همراه شد و سپاه پاسداران پایگاه‌های تل‌نوف و نواتیم را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
پس از آتش‌بس ۱۹ فروردین، شبکۀ یکپارچۀ پدافند هوایی کشور با بازسازی، تقویت سامانه‌های راداری و افزایش هماهنگی میان مراکز کشف، فرماندهی و آتش، به سطح بالاتری از آمادگی عملیاتی رسیده است.
 
در جریان جنگ ۴۰ روزۀ رمضان نیز پدافند هوایی ایران بیش از ۲۰۰ هدف متخاصم شامل جنگنده، موشک کروز و پهپاد را رهگیری و منهدم کرده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر توان دفاعی، قابلیت بازسازی سریع سامانه‌های آسیب‌دیده نیز به یکی از مؤلفه‌های مهم بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است

منبع فارس

  • فیلم / یافتن زیباترین دختر ایرانی با 62 بار خواستگاری داماد سخت پسند ! / شرط پسر جوان جذابترین عروس ایران بود

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.