ادعای العربیه: پیشرفت در پرونده آزادی امول مسدود شده ایران؛ در مورد میزان و زمان آزادی اموال اختلاف وجود دارد /عراقچی و ویتکاف در حال تبادل پیام هستند

خبرآنلاین شنبه 16 خرداد 1405 - 13:45
شبکه العربیه در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشته‌است که در چارچوب تبادل پیام‌های میان ایران و آمریکا برای رسیدن به یک تفاهم پایان جنگ، پیشرفت‌هایی در زمینه تامین نظر ایران برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در خارج از کشور ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، العربیه به نقل از منابع آگاه نوشته‌است همزمان با سفر سید محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان به تهران، پیشرفت در پرونده دارایی‌های مسدودشده ایران در خارج از کشور به دست آمده‌است؛ هرچند اختلاف‌نظرها درباره حجم و زمان آزادسازی این اموال همچنان پابرجا است.

بر اساس گزارش العربیه منابع این شبکه تلویزیونی وابسته به پادشاهی سعودی مدعی شده‌اند که پیام‌ها میان آمریکا و ایران از طریق «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران و «استیو ویتکوف» فرستاده آمریکا رد و بدل می‌شود.

این شبکه همچنین خبر داده‌است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به میانجی‌ها ابلاغ کرده که نمی‌خواهد مذاکرات بیش از ۶۰ روز به درازا بکشد و ایران باید سریعاً پاسخ دهد.

در همین حال، منابع العربیه/الحدث فاش کردند که تمرکز اصلی بر یافتن مکانیزم مشخصی برای پرداخت این اموال است.

شایان ذکر است که برخی گره‌ها همچنان در پرونده هسته‌ای ایران نیز وجود دارد که بحث درباره جزئیات آن به پس از امضای توافق اولیه (ظرف ۶۰ روز) موکول شده است.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.