اشک و شادی زنان فوتبالیست در دیدار با کیم

فرارو چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 17:30
تیم فوتبال بانوان نائگوهیانگ کره شمالی پس از کسب نخستین قهرمانی یک باشگاه این کشور در لیگ قهرمانان زنان آسیا، با حضور در پیونگ‌یانگ مورد استقبال کیم جونگ اون قرار گرفت.

رهبر کره شمالی پس از قهرمانی تاریخی تیم فوتبال زنان نائگوهیانگ در لیگ قهرمانان زنان آسیا، از اعضای این تیم در پیونگ‌یانگ استقبال کرد.

به گزارش فرارو، ویدئوهای منتشرشده توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که کیم جونگ اون در دیدار با بازیکنان و کادر فنی این تیم، با آنها خوش‌وبش کرده، عکس یادگاری گرفته و موفقیتشان را تبریک گفته است. بازیکنان نیز در این دیدار تحت تأثیر قرار گرفته و برخی از آنها با اشک شوق و شادی واکنش نشان دادند.

تیم نائگوهیانگ ماه گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ژاپنی توکیو وردی بلیزا در فینال رقابت‌ها که در شهر سوون کره جنوبی برگزار شد، عنوان قهرمانی نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را به دست آورد و به نخستین باشگاه کره شمالی تبدیل شد که این عنوان را کسب می‌کند.

گل پیروزی‌بخش این دیدار را کیم کیونگ یونگ، کاپیتان تیم، دقایقی پیش از پایان نیمه نخست به ثمر رساند.

این نخستین حضور یک تیم ورزشی کره شمالی در کره جنوبی طی هشت سال گذشته بود. اعضای تیم پس از قهرمانی اعلام کردند که آماده رقابت با بهترین تیم‌های جهان هستند. با این قهرمانی، نائگوهیانگ جواز حضور در جام قهرمانان زنان فیفا ۲۰۲۶ را به دست آورد؛ رقابتی که قهرمانان شش کنفدراسیون فوتبال جهان در آن حضور خواهند داشت و مرحله نهایی آن در شهر میامی آمریکا برگزار می‌شود.

فوتبال زنان یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی کره شمالی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود و تیم‌های ملی این کشور همواره در سطح آسیا و جهان از مدعیان بوده‌اند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.