ماجرای ۲ بار سقوط خلبان آمریکایی در جنگ علیه ایران

فرارو چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 10:31
بر اساس گزارش‌های موجود، خلبان جنگنده اف-۱۵ نیروی هوایی ایالات متحده در کمتر از یک ماه در طول جنگ علیه ایران دو بار سرنگون شد، اما هر دو بار موفق به فرار شد.

مقامات نظامی سابق و فعلی آمریکا گفتند که خلبان  جنگنده اف-۱۵ نیروی هوایی ایالات متحده که هرگز به طور عمومی نامش فاش نشده است، یکی از دشوارترین دوره‌های خلبانی در نیروی هوایی را از زمان جنگ ویتنام متحمل شده است و بدشانسی او با یک حادثه آتش به خودی در کویت در ۲ مارس آغاز شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پست، در این حادثه، نیروی هوایی کویت به طور تصادفی به سه جنگنده «اف-۱۵ای استرایک ایگل» (F-۱۵E Strike Eagle) شلیک کرد و هر ۶ خدمه مجبور به خروج اضطراری و فرود ایمن در داخل این کشور شدند. 

در آن زمان که ایالات متحده و اسرائیل درگیر جنگی علیه کشورمان بودند و ضربات سنگینی را به لحاظ نظامی و تجهیزاتی متحمل شدند، «پیت هگست» وزیر جنگ آمریکا گفت، با وجود این حادثه، خلبانان چهار هفته بعد برای انجام ماموریت علیه تهران به پرواز بازگشتند. 

اما تنها چند روز پس از عملیات، بدشانسی دوباره گریبان یکی از خلبانان را گرفت، زمانی که یک جنگنده اف-۱۵ای بر فراز ایران مورد اصابت قرار گرفت و ۲ خلبان در خاک ایران سقوط کردند. 

عملیات تخلیه خلبان مذکور از ایران در تاریخ ۳ آوریل انجام شد.

خلبان جنگنده سقوط کرده

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.