آخرین تبادل پیام ایران و آمریکا چه زمانی بود؟

فرارو سه شنبه 12 خرداد 1405 - 17:21
در حالی که برخی منابع اشاره دارند روند تبادل پیام میان ایران و آمریکا متوقف شده است، ترامپ ادعای پیشرفت مذاکرات با سرعت بالا را دارد.

فرارو- در حالی که فضای رسانه‌ای پیرامون تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، از روز گذشته مجموعه‌ای از روایت‌های متناقض  درباره روند تبادل پیام منتشر شده است.

به گزارش فرارو، روز گذشته تسنیم در خبری اشاره کرد که روند تبادل پیام میان ایران و آمریکا متوقف شده است. ترامپ در واکنش به این خبر مدعی شد: «گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی ایران، با سرعتی سریع، ادامه دارد.» از سویی دیگر او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت که اطلاعی از توقف تبادل پیام‌ها با ایران برای تفاهم پایان جنگ ندارد.

در عین حال، در دقایق گذشته یک منبع آگاه به فارس گفته است: «درحالی‌که برخی رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش می‌کنند روند تبادل پیام بین ایران و آمریکا را عادی جلوه دهند، اطلاعاتی که  کسب شده، گویای واقعیاتی متفاوت است.»

در ادامه آمده است: «یک منبع آگاه می‌گوید که تبادل پیام بین ایران و آمریکا برای آنچه دست‌یابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن خوانده می‌شود، دست‌کم چند روز است که متوقف شده.»

این درحالی‌ است که شب گذشته ترامپ، در کنار سایر ادعاهایش اشاره داشته که گفت‌وگوها با ایران با سرعت بالایی در جریان است اما این منبع تصریح کرد که آخرین پیام جمهوری اسلامی ایران به واشنگتن، پیامی آشکار در خصوص لبنان بود که بازتاب گستردۀ بین‌المللی یافت.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.