آمریکا عمان را برای قطع روابط با ایران تحت فشار گذاشته است

الف سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:46
روزنامه آمریکایی گزارش داده است که واشنگتن عمان را برای قطع روابط با ایران تحت فشار گذاشته است.

به گزارش تسنیم، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت اگرچه عمان در مذاکرات ایران و آمریکا نقش میانجی را ایفا کرد و در اوایل جنگ اخیر برای حفظ کانال ارتباطی کوشید، اما دولت ترامپ اخیرا رویکرد عمان در قبال ایران را به عنوان رویکردی خصمانه در قبال آمریکا دانسته و مسقط را برای انتخاب میان تهران و واشنگتن تحت فشار گذاشته است.

مقامات عمان در آغاز جنگ با شتاب کوشیدند کانال ارتباطی با تهران برقرار کنند. به گفته مقامات عرب، این کانال ارتباطی که به واسطه بی‌طرفی سختگیرانه مسقط در این مناقشه برقرار شد، به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازگشایی مجدد مسیرهای پروازی کمک کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌ دولت تروریستی آمریکا، چندی پیش در نشست کابینه خود در کاخ سفید، عمان را تهدید کرد که اگر این کشور به همراه ایران بخواهد تنگه هرمز را کنترل کند، «آنها را منفجر خواهد کرد».

اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم پس از آن در توییتی عمان را به تحریم در صورت همکاری با ایران بر سر تنگه هرمز تهدید کرد.

او نوشت که دولت ایالات متحده هرگونه تلاش برای وضع سیستم عوارض در تنگه هرمز را تحمل نخواهد کرد.

بسنت به طور خاص به عمان هشدار داد که وزارت خزانه‌داری به طور تهاجمی هر عاملی (مستقیم یا غیرمستقیم) را که در تسهیل عوارض این تنگه نقش داشته باشد، هدف قرار خواهد داد و طرف‌های شریک با ایران جریمه خواهند شد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.