هشدار اکسون موبیل نسبت به نفت ۱۶۰ دلاری در پی کاهش شدید ذخایر جهانی

خبرگزاری مهر سه شنبه 12 خرداد 1405 - 10:27
شرکت اکسون موبیل با اشاره به کاهش بی‌سابقه ذخایر استراتژیک نفت و خروج ۱۲ میلیون بشکه از بازار بر اثر جنگ، نسبت به نفت ۱۶۰ دلاری هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت اکسون به‌تازگی هشدار داده است که در هفته‌های آینده و با توجه به روند کاهش سریع ذخایر استراتژیک نفت خام در سراسر جهان به‌دلیل جنگ علیه ایران، قیمت هر بشکه نفت ممکن است تا مرز ۱۶۰ دلار نیز افزایش یابد.

نیل چپمن، معاون ارشد این شرکت، در این رابطه اظهار داشت: «ما به سطوح بی‌سابقه‌ای از ذخایر نفتی نزدیک می‌شویم؛ سطوحی بسیار پایین که تاکنون نظیر آن در دنیا تجربه نشده است. گمان می‌کنم بیشتر مردم هنوز به‌درستی درک نکرده‌اند که چه‌اتفاقی در بازار جهانی نفت رخ داده است.»

وی افزود: «روزانه حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون بشکه نفت خام از بازار خارج می‌شود، در حالی که کل مصرف روزانهٔ جهان تقریباً ۱۰۰ تا ۱۰۴ میلیون بشکه است. در شرایط عادی، با چنین اختلاف فاحشی بین عرضه و تقاضا، باید شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها باشیم؛ قیمت‌هایی که واقعاً از هر سقفی فراتر خواهد رفت.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.