احتمال شروع دوباره جنگ را بالا نمی‌دانم/اسرائیل همیشه دنبال تهدید ایران خواهد بود، اما.../جرج بوش از ولایتی درخواست مذاکره کرد

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:53
تحلیلگر سیاست خارجی و دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است که با توجه به ابعاد مختلف وضعیت پرونده ایران و آمریکا، احتمال شروع دوباره جنگ ضعیف‌تر از رسیدن به نقطه پایان جنگ است. او می‌گوید جنگ وضعیت استثنائی و صلح، وضعیت اصلی جامعه است.

فرارو - مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا که با ورود مستقیم و غیرمستقیم پاکستان، قطر و چین پیش می‌رود، دستورکاری فراتر از موضوعات هسته‌ای دارد که به خودی خود، ابعاد آن را پیچیده‌تر از قبل می‌کند. دو طرف این جنگ اگر چه به لحاظ اسمی در شرایط آتش‌بس قرار دارند اما در حقیقت، در سطح بالایی از تنش به سر می‌برند که گاهی با تبادل آتش‌ نیز همراه است. 

در قسمت دیگری از برنامه «زوم» فرارو با محوریت مسائل، تلاش کردیم در گفتگو با عباس ملکی، استاد دانشگاه و دیپلمات پیشین به تحلیل و بررسی شرایط جاری و سناریوهای پیش رو بپردازیم. ملکی در حال حاضر استاد دانشگاه شریف است و در سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه بود که بیش از هر چیز، با نقش‌آفرینی در مذاکرات مربوط به قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.