بقائی: مدام تکرار می‌کنند میلیاردها دلار پول به ایران داده شده!

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:22
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از اینکه «مقامات آمریکایی مدام تکرار می‌کنند که در هیئت حاکمه قبلی آمریکا میلیاردها دلار پول به ایران داده شد»، گفت: بخش قابل توجهی از این حرف‌ها هم ضدونقیض است و هم دروغ است.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری درباره موضوع بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده ایران صحبت کرد. 

 وی بیان کرد: مقامات آمریکایی مدام تکرار می‌کنند که در هیئت حاکمه قبلی آمریکا میلیاردها دلار پول به ایران داده شد. از ۴۰.۵۰ میلیارد دلار، از یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار اسم می‌برند. بخش قابل توجهی از این حرف‌ها هم ضدونقیض است و هم دروغ است. آنچه ایران در جریان توافق برجام تحویل گرفت، پول‌های بلوکه شده متعلق به مردم ایران بود. 

بقائی افزود: هیچ طرف دیگری به ایران پولی نداد. در واقع حقوق خودمان را مطالبه کردیم و گرفتیم. الان هم موضوع همین است. ما دنبال امتیاز نیستیم. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دنبال گرفتن حقوق ملت ایران هستیم که به ناحق تضییع شده و یکی از این حقوق تضییع شده هم دارایی‌های مسدود شده یا محدود شده ایران هست که در این سال‌های اخیر با اقدامات غیرقانونی آمریکا در بانک‌های برخی کشورهای خارجی مسدود شده است. این یک مطالبه قطعی است. 

بقایی درباره آتش بس در لبنان گفت: باز هم تکرار می‌کنیم آتش بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه توافق برای پایان جنگ است و بدون آن، توافقی در کار نخواهد بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.