سومین واحد بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تا پیک مصرف برق وارد مدار می‌شود

خبرگزاری میزان دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:18
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای عملیات بخارشویی بویلر‌های واحد سه بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی، گفت: با اتمام این فرایند، واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه آماده سنکرون تا پیک مصرف برق امسال می‌شود.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، روح‌اله اسپنانی در جریان بازدید از پروژه ساخت واحد سه بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی با اعلام این خبر، افزود: این نیروگاه هم اکنون با برخورداری از ۶ واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و ۲۷۴ مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل واحد سوم بخار، مجموع ظرفیت نیروگاه به یک‌هزار و ۴۳۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه با سنکرون این واحد سالانه حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: هدف از ساخت واحد‌های بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تامین برق پایدار مجتمع پارس‌جنوبی، پاسخگویی به نیاز مصرف برق منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

اسپنانی در پایان گفت: سطح ولتاژ واحد‌های بخار نیروگاه ۴۰۰ کیلو وات و سیستم خنک‌کن اصلی آن از نوع ACC است.

براساس این گزارش، کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکار اجرایی واحد بخار شرکت فراب است.

 

  • انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.