دریا؛ چه اسم قشنگی

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:50

ساحل‌نشینان جنوب ایران با گرم‌تر شدن هوا، اغلب عصرها و صبح زود که نسیم ملایم می‌وزد، شرجی کمتر است و آب دریا خنک‌تر به کنار ساحل خلیج فارس می‌روند که یا خستگی روز را در کنند یا آماده‌ی یک روز گرم کاری دیگر شوند وعده‌ای هم از همین دریا روزی می‌گیرند. در آن ورزش یا تفریح می‌کنند. دریا همیشه برای همه مردم ایران و بخصوص اهالی ساحل نشینش نشانه آرامش و روزی و برکت بوده. دریا برای ایرانیان همیشه نام قشنگی‌ بوده. در فرهنگ، تاریخ، اشعار و داستان‌های ایرانیان و حتی در نامگذاری دخترانشان "دریا" بارها تکرار و انتخاب شده. ایرانیان آب و خاک این سرزمین را زندگی می‌کنند. شاید در برهه‌هایی از تاریخ و بخصوص در ماه‌های گذشته کسانی در صدد بر هم زدن امنیت این قسمت از خانه ایرانیان برآمده باشند اما ایرانیان همیشه ثابت کرده‌اند که فقط این مالکان اصلی این دریا هستند که حرف و تصمیم آخر را در مورد آن خواهند گرفت.
تصاویر این گزارش از روال عادی زندگی در ساحل بندرعباس در عصر یکشنبه ۱۰ خرداد و صبح دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ ثبت شده است.

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.