به گزارش ایرنا، طاهر کیامهر روز دوشنبه در حاشیه مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق افزود: وزارت نیرو امسال با اجرای طرحهای مختلف از جمله طرح ملی «مهتاب» به دنبال کاهش ناترازی و تلفات برق در سطح کشور است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی به اقدامات انجامشده در آذربایجانغربی توسط این ادارهکل اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرحها تاکنون ۲ هزار و ۶۰۳ انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمعآوری شده است.
وی همچنین از تبدیل ۸۱ هزار متر شبکه مسی به کابل خودنگهدار خبر داد و گفت: تعویض بیش از پنج هزار و ۲۸۰ کنتور معیوب، نصب پنج هزار و ۷۲۰ کنتور جدید، فروش یکهزار و ۷۸۵ انشعاب غیردائم و پایش ۱۲ هزار حلقه چاه کشاورزی از جمله اقدامات در این استان است.
کیامهر با اشاره به صرفهجویی سال گذشته در آذربایجانغربی ادامه داد: ۶۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت کردند و در صورت تداوم این روند در سال جاری، گامهای مؤثری در مسیر مدیریت مصرف برداشته خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۹ مانور در استان در راستای کاهش مصرف و مدیریت آن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این مانورها هر هفته در روزهای دوشنبه و پنجشنبه ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی افزود: در این برنامهها ۸۴ نفر در قالب ۶۳ گروه عملیاتی مشارکت دارند.












