گندم ایرانی قاچاق شد

الف یکشنبه 10 خرداد 1405 - 06:26
در حالی که دولت پول گندمکاران را دو ماه است پرداخت نکرده، یک منبع آگاه امروز در وزارت جهاد کشاورزی از خروج گندم از مرز به بازار عراق خبر داد.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه گفت که گندم کشاورزان در بازار عراق به قیمت کیلویی ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ یعنی ۳۲ هزار تومان بالاتر از نرخ تضمینی.
کشاورزان از فروردین‌ماه تاکنون ۱.۸ میلیون تن گندم را به سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند، اما به گفته آن‌ها هنوز ریالی دریافت نکرده‌اند.
قاچاق گندم و آرد اتفاقی است که در سالهای گذشته هم زمان تاخیر در پرداخت پول گندمکاران رخ می‌داد در سال ۱۴۰۲ حجم واردات گندم سه میلیون تن افزایش یافت.
در آخرین نشست به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه مکلف به پرداخت ۹۰ همت پول گندمکاران شد، اما با گذشت دو هفته هنوز خبری از پرداخت نیست.
عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یک کشاورز گفته که بقالی محل، کارت یارانه‌اش را یک ماه است گرو نگه داشته و با انباشته شدن بدهی، دیروز حتی یک کیلو قند هم نداده است.
این کشاورز گفته است: «ما به دولت اعتماد کردیم و محصول خود را نقد نفروختیم و اکنون برای تامین معاش خود ماندیم.»

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.