رئیس کمیسیون امنیت ملی: خارج کردن اورانیوم در این مرحله از رایزنی‌ها مطرح نیست

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 12:49
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای راهبردی، از جمله چین و روسیه در موضوعات مرتبط با تنگه هرمز همچنان از رفتار ویژه و شرایط مساعد برخوردار خواهند بود.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه و چین از شرایط ویژه تردد از تنگه هرمز بهره‌منده خواهند شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از ریانووستی، عزیزی در این باره بیان کرد: کشورهای راهبردی، از جمله چین و روسیه در موضوعات مرتبط با تنگه هرمز همچنان از رفتار ویژه و شرایط مساعد برخوردار خواهند بود. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با گفتن این که روسیه و چین همواره از ایران حمایت و با آن همکاری کرده‌اند، افزود که این کشورها در «دشوارترین برهه‌ها» در کنار تهران ماندند. 

به گفته عزیزی، به همین دلیل در سامان‌دهی دریانوردی و ترانزیت از تنگه هرمز به این ۲ کشور توجه ویژه‌ای خواهد شد که شامل هم کشتی‌های تجاری و هم نفت‌کش‌های آن‌ها است. 

او درباره اهمیت تنگه هرمز برای ایران افزود: «تنگه هرمز اهمیت ژئوپولتیکی ویژه‌ای برای ماه دارد. بخشی از آب‌های سرزمینی و جغرافیای ماست، بنابراین، ایران حق دارد هر تصمیمی که لازم بداند درباره آن بگیرد و کسی نمی‌تواند حق آن را زیر سوال ببرد.» 

عزیزی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان گفت: «مسئله خارج کردن اورانیوم غنی‌شده به هیچ وجه در این مرحله از رایزنی‌ها و تبادل‌ها میان هیات‌های ایرانی و پاکستانی و در هیچ سطح از تماسی با آمریکایی‌ها مطرح نیست.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.