کیهان: از فیبرهای نوری کف تنگه هرمز عوارض بگیریم/ ۱۰تریلیون دلار سرمایه اینجا خوابیده

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 10:09
پس از اعمال مدیریت روی تنگه هرمز، ایران با استناد به حاکمیت مطلق بر بستر و زیربستر دریای سرزمینی خود می‌تواند تمامی کابل‌های فیبرنوری عبوری از این آبراه را مشمول مجوز نظارت و عوارض حاکمیتی اعلام کند.

روزنامه کیهان بر گرفتن عوارض از فیبرهای تنگه هرمز تأکید کرده است. 

در بخش کیهان و خوانندگان آمده است: پس از اعمال مدیریت روی تنگه هرمز، ایران با استناد به حاکمیت مطلق بر بستر و زیربستر دریای سرزمینی خود (مطابق کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها)، می‌تواند تمامی کابل‌های فیبرنوری عبوری از این آبراه را مشمول مجوز نظارت و عوارض حاکمیتی اعلام کند. اگر بگویم از یک گنج ۱۰ تریلیون دلاری در کف تنگه هرمز برخوردار خواهیم شد اغراق نکرده‌ام.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.