قدردانی آمریکا از پاکستان بابت میانجی‌گری در گفت‌وگوها با ایران

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 23:49
وزارت خارجه آمریکا از نقش اسلام آباد در مذاکرات با ایران تشکر کرد.

تامی پیگوت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مارکو روبیو» وزیر خارجه این کشور در واشنگتن با «اسحاق دار» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان، دیدار و از نقش اسلام‌آباد در میانجی‌گری گفت‌وگوها با ایران قدردانی کرده است.

به گزارش ایسنا، پیگوت در این بیانیه اعلام کرد: «مارکو روبیو امروز در واشنگتن با اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان، دیدار کرد؛ وزیر خارجه آمریکا از نقش سازنده پاکستان در تحقق چشم‌انداز دونالد ترامپ برای صلح در غرب آسیا و همچنین تلاش‌های میانجی‌گرانه این کشور درباره ایران تشکر کرد.»

وی افزود که دو طرف همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه برای افزایش امنیت و رفاه هر دو کشور تاکید کردند.

پاکستان میزبان دور اول مذاکرات میان واشنگتن و تهران در ۲۳ فروردین بود اما این مذاکرات به توافقی برای پایان دادن به جنگ منجر نشد. این مذاکرات پس از آتش‌بس دو هفته‌ای به میانجی‌گری پاکستان انجام شد که بعدا تمدید شد. از آن زمان، دو طرف پیشنهادها و راهکارهای متقابلی را مبادله کرده‌اند تا زمینه مشترکی برای ازسرگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به این جنگ پیدا کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.