رایزنی ایران و روسیه برای تقویت همکاری دانشگاهی و بشردوستانه

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 21:58
سفیر ایران در مسکو در دیدار با رئیس آژانس فدرال کشورهای مستقل مشترک المنافع، درباره همکاری‌های بشر دوستانه گفتگو کردند.

 کاظم جلالی، سفیر ایران  و ایگور چایکا، رئیس آژانس فدرال کشورهای مستقل مشترک المنافع  در یک دیدار درباره همکاری‌های بشردوستانه و دانشگاهی دو کشور و زمینه های گسترش و تعمیق این همکاری ها تبادل نظر کردند.

طرف روس ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران، تجاوز نظامی آمریکا واسرائیل به کشورمان را محکوم کرد.

در این دیدار طرفین در راستای تسریع و تعمیق همکاری‌ها در خصوص تشکیل یک کارگروه مشترک به توافق رسیدند. بنا بر گزارش دیگری، سفیر ایران و آندری بیستریتسکی رئیس هیأت مدیره بنیاد باشگاه "والدای" تحولات جاری در صحنه جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ابعاد و پیامدهای جنگ رمضان، جنگ اوکراین و سناریوهای پیش رو بررسی شد. باشگاه والدای از جمله اندیشکده‌های برجسته روسیه است که همکاری نزدیکی با مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دارد و طرفین تاکنون ۶ دور نشست مشترک سالانه برگزار کرده‌اند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.