لغو محاصره دریایی اولین پیش شرط ایران بوده است؟

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 20:01
خبرنگار الجزیره مدعی شد: تا کنون، هیچ بحث مستقیمی درباره خود پرونده هسته‌ای صورت نگرفته است. انتظار می‌رود این فرآیند به تدریج و از طریق یک یادداشت تفاهم (MOU) پیش برود، به گونه‌ای که هر گامی با یک اقدام متقابل همراه باشد.

علی هاشم، خبرنگار الجزیره، ادعا کرد: یک منبع مطلع به من گفت که پست دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» درباره لغو محاصره بنادر ایران، در واقع اولین شرط پیش از برداشتن گام‌های بعدی در مسیر تفاهم بوده است به گفته این منبع، طرف ایرانی بر اعلام رسمی و عمومی این موضوع در وهله نخست پافشاری کرده است.

او گفت: به نظر می‌رسد ترامپ این موضوع را امری فرعی قلمداد کرده، در حالی که تهران آن را گامی کلیدی برای ایجاد اعتماد پیش از ورود به پرونده‌های حساستر می‌بیند.

علی هاشم اظهار کرد: تا کنون، هیچ بحث مستقیمی درباره خود پرونده هسته‌ای صورت نگرفته است. انتظار می‌رود این فرآیند به تدریج و از طریق یک یادداشت تفاهم (MOU) پیش برود، به گونه‌ای که هر گامی با یک اقدام متقابل همراه باشد.

وی افزود: همین منابع می‌گویند انتظار می‌رود اعلام آتش‌بس بین حزب‌الله و اسرائیل نیز به عنوان بخشی از چارچوب گسترده‌تری که در حال شکل‌گیری است، انجام شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.