اسرائیل روابط خود با دفتر دبیرکل سازمان ملل را قطع کرد

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 19:33
وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد در واکنش به درج نام برخی نهادهای اسرائیلی در ضمیمه گزارش مربوط به خشونت جنسی مرتبط با درگیری‌ها، تصمیم به قطع روابط با دفتر دبیرکل سازمان ملل گرفته است.

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که این رژیم روابط خود با دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را قطع کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم پس از درج نام نهادهای اسرائیلی در ضمیمه گزارش مربوط به خشونت جنسی مرتبط با درگیری‌ها اتخاذ شده است.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل متحد از ماه‌های پایانی دوره مسئولیت خود برای «ساختن اتهاماتی بی‌اساس علیه اسرائیل» استفاده می‌کند.

این تصمیم پس از ان اتخاذ شد که «دنی دانون» سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تل‌آویو به دلیل خشونت جنسی در مناطق جنگی به فهرست سیاه سازمان ملل متحد اضافه شده است.

این اقدام پس از گزارش‌های متعدد سازمان‌های حقوق بشری و رسانه‌های خبری مبنی بر مستندسازی ادعاهای تجاوز و سایر اشکال خشونت جنسی توسط نظامیان اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.