نرخ بستری مجدد بیماران سکته مغزی پس از ترخیص کاهش چشمگیری یافته است

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 13:00
تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش چشمگیر نرخ بستری مجدد بیماران سکته مغزی در کشور خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزش و پیگیری پس از ترخیص نقش مؤثری در بهبود وضعیت بیماران و کاهش مراجعات درمانی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر عباس عبادی با اشاره به عملکرد واحدهای آموزش و پیگیری بیمار در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: از مجموع ۵۵ هزار و ۲۹۳ بیمار مبتلا به سکته مغزی و ضایعات مغزی ترخیص‌شده از بیمارستان‌های کشور، بیش از ۴۲ هزار و ۷۳۰ نفر تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی و پیگیری پس از ترخیص قرار گرفته‌اند.

وی افزود: نرخ بستری مجدد این بیماران با اجرای مداخلات پرستاری به ۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که میانگین جهانی این شاخص بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گزارش می‌شود.

دکتر عبادی خاطرنشان کرد: تنها ۴.۲ درصد از بیماران تحت پیگیری، مراجعات برنامه‌ریزی‌نشده به مراکز درمانی داشته‌اند که این موضوع نشان‌دهنده اثربخشی آموزش‌های ارائه‌شده، پایش مستمر بیماران و ارتقای کیفیت مراقبت در منزل است.

وی توسعه واحدهای آموزش و پیگیری بیمار را از اولویت‌های راهبردی معاونت پرستاری دانست و تأکید کرد: تقویت مدل مراقبتی «بیمارستان تا منزل» می‌تواند نقش مهمی در کاهش هزینه‌های نظام سلامت و افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده‌ها داشته باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.