اولیاء: ریل سازمان ملی بهره‌وری از مداخله‌گری به تسهیل‌گری تغییر کرد

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 23:47
یزد- رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اعلام تغییر راهبردی سازمان از مداخله‌گری به تسهیل‌گری در دولت جدید، از واگذاری کامل اختیارات برنامه‌ریزی به استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح اولیاء شب سه‌شنبه در نشست تخصصی ارتقای بهره‌وری در یزد، استقرار نظام ملی بهره‌وری را یک اولویت گریزناپذیر در برنامه هفتم توسعه دانست.

وی با اشاره به رویکرد تمرکززدایی اظهار داشت: ما نقش سازمان مرکزی را از جایگاه مداخله‌گر به جایگاه تسهیل‌گر ارتقا داده‌ایم تا استان‌ها بر اساس اولویت‌های منطقه‌ای و دانش بومی، برای چالش‌های خود راهکار تدوین کنند.

اولیاء با انتقاد از رویکردهای فرمالیته در گذشته، تصریح کرد: در نظام ارزیابی جدید، صرفِ انجام فعالیت‌های اداری و گزارش‌نویسی فاقد ارزش است. موفقیت یک مدیر یا دستگاه اجرایی، با شاخص‌های واقعی مانند میزان دقیق کاهش اتلاف انرژی یا ارتقای راندمان مصرف آب سنجیده می‌شود.

وی در پایان، نوآوری را فراتر از حوزه‌های های‌تک دانست و افزود: نوآوری در حکمرانی و فرآیندهای تخصیص منابع، تنها مسیر عبور از بحران ناترازی‌هاست. برای تحقق این هدف، نیازمند یک نگاه اکوسیستمی هستیم که در آن بخش خصوصی و جامعه نیز به اندازه بخش دولتی مطالبه‌گر و مشارکت‌جو باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.