هشدار معاون وزیر ارتباطات به مردم: پس از اتصال مجدد به اینترنت بین‌الملل این موارد را رعایت کنید

رکنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 21:31
سیاسی رکنا:احسان چیت‌ساز، معاون وزیر ارتباطات در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد به مردم هشدار داد که پس از اتصال مجدد اینترنت بین الملل موارد ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش رکنا وی در این پیام گفت: بعد از اتصال مجدد به اینترنت بین‌الملل لطفاً قبل از هر استفاده عادی، ابتدا سیستم عامل، مرورگر، آنتی‌ویروس، اپلیکیشن‌های بانکی و ابزارهای امنیتی خود را بروزرسانی کنید. در دوره‌های قطعی یا محدودیت طولانی‌مدت، سطح آسیب‌پذیری دستگاه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

او در ادامه هشدار داد؛ اولین ساعات پس از بازگشت اینترنت مهم‌ترین زمان برای بازیابی بهداشت سایبری کاربران است؛ چون مهاجمان معمولاً از همین پنجره زمانی برای سوءاستفاده از دستگاه‌های آپدیت‌نشده استفاده می‌کنند.

به گزارش رکنا، اینترنت بین الملل که پس از تجاوز آمریکایی ، صهیونیستی به ایران و جنگ تحمیلی اخیر به دلایل امنیتی قطع شده بود از امروز با دستور رییس جمهور به تدریج در دسترس مردم قرار می گیرد.

احسان چیت‌ساز، معاون وزیر ارتباطات

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.