به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا و بنا به اعلام شرکت عمران، آب و خدمات کیش، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشتماه، بیش از ۲ هزار تن پسماند شهری از سطح معابر، محلات، فضاهای عمومی و نقاط پرتردد جزیره جمعآوری شده است.
بنا به این گزارش، در همین مدت، ۲ میلیون مترمربع عملیات رفتوروب و پاکسازی در بخشهای مختلف شهری جزیره کیش با دو شیوه مکانیزه و دستی انجام شده است.
خدمات حوزه امور شهری در کیش شامل جمعآوری منظم پسماند، رفتوروب معابر، شستوشوی حدود ۸۰۰ مخزن زباله هر ۱۵ روز یکبار و جمعآوری پسماندهای گیاهی تولیدشده توسط کیشوندان در قالب تعامل شهروندی برای نگهداشت فضاهای سبز خصوصی منازل است.
بنا به اعلام شرکت عمران، آب و خدمات کیش، ی ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۵، بیش از ۲ هزار و ۸۸۰ تن پسماند گیاهی نیز بهصورت مستمر جمعآوری شده است.
بنا به گزارش این مرجع، همچنین پایش مستمر نقاط نیازمند خدمت، بهویژه در حوزه بهداشت محیط کیش، در دستور کار قرار دارد و این اقدامات متناسب با برنامهریزی اجرایی و نیازهای روزانه شهر دنبال میشود.
شرکت عمران، آب و خدمات کیش، تداوم این اقدامات را از وظایف جاری مدیریت شهری کیش عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات نقش اساسی، مستقیم و تعیینکننده در حفظ سلامت محیط، پیشگیری از آلودگیهای بصری و محیطی، ارتقای سیمای شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان و ساکنان دارد.
شرکت عمران، آب و خدمات کیش با تأکید بر اهمیت پایداری خدمات شهری، ارائه مستمر و منظم این خدمات را از پایههای اصلی نگهداشت شهر و تضمینکننده کیفیت مناسب فضاهای عمومی برای استفاده روزمره شهروندان میداند.
بنا به اعلام این مرجع، برنامههای رفتوروب و جمعآوری پسماند در سطح جزیره کیش نیز با اولویتهایی همچون سمپاشی، بازدیدهای نوبهای سطح شهر با همکاری اداره بهداشت، کنترل و پیشگیری از افزایش پشه آئدس در اماکن عمومی و خصوصی و نیز اجرای اقدامات آموزشی به صورت روزانه دنبال میشود.












