به گزارش ایرنا، دکتر علی علیزاده روز سهشنبه در نشست با مدیران و کارشناسان تجهیزات و ملزومات پزشکی ستادی، مراکز درمانی و قطب ۹ کشور افزود:حوزه تجهیزات پزشکی یک حوزه فعال، پرکار و مظلوم بوده و قرارگیری آن در دو معاونت مشکلاتی ایجاد کرده که امید است رفع شود.
وی تاکید کرد: اکنون هم پیگیریم تا ضمن شنیدن مسایل فعالان این حوزه بتوانیم کاری موثر و اقدامی هدفمند متناسب با شرایط انجام دهیم.
فعالیت ۵۵۸ شرکت توزیع تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی
مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: در سطح استان ۵۰ بیمارستان با هفت هزار و ۸۳۸ تخت فعال است که از این تعداد ۳۰ بیمارستان و ۵ هزار تخت آن دانشگاهی است و در کنار آن ۱۲ مرکز جراحی محدود و ۳۶ مرکز دیالیز فعالیت می کنند.
امیر نایب افزود: ما ۵۵۸ شرکت توزیعی ثبت شده در حوزه تجهیزات پزشکی و ۵۹۱ مسوول فنی ثبت شده در این حوزه در سطح استان داریم و ۴ بازرس هم کار نظارت و بازرسی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: از جمله چالشهای موجود عدم ابلاغ نامه تعیین تکلیف دستورالعمل توزیع و عرضه بوده و از دیگر موارد هم میتوان به عدم کارایی اخذ نمایندگی توسط شرکتهای توزیعی و ایجاد مشکل برای مراکز درمانی و سازمانهای بیمهگر، عدم کارایی دورههای آموزشی مسئولان فنی فعلی و نیاز به آموزش مستمر و نیاز به تفویض آموزشها به استان اشاره کرد.
نایب افزود : یکی از چالشهای بزرگ را بحث فرآوری مجدد و چالش اصالت سنجی و نیز بلاتکلیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی تاریخ مصرف گذشته در سطح عرضه، رشد فزآینده اجاره تجهیزات پزشکی توسط شرکتها به مراکز درمانی و عدم وجود ضابطه مشخص و ایجاد طرح توزیع برخی از ملزومات پزشکی بر حسب شرایط سقف فروش به مصرف کننده نهایی همانند انسولین و شیرخشک است.













