استاندار خوزستان: مسجدسلیمان مهد حماسه‌های بختیاری است

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 12:30
مسجدسلیمان - ایرنا - استاندار خوزستان با گرامیداشت پنجم خردادماه روز مسجدسلیمان گفت: این دیار کهن، مهد حماسه‌های بختیاری و خاستگاه مردانی از جنس ایمان و شجاعت، همواره در تاریخ این مرز و بوم درخشان بوده است.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی‌زاده روز سه‌شنبه با صدور پیامی به مناسبت روز مسجدسلیمان بیان کرد: پنجم خردادماه یادآور غیرت، صلابت و تمدن‌سازی مردمانی است که نام مسجدسلیمان را با نخستین چشمه‌های جوشان نفت در خاورمیانه و طلوع صنعت مدرن ایران گره زده‌اند.

استاندار خوزستان روز مسجدسلیمان را به تمامی فرزندان غیرتمند این شهر، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان صنعت نفت و همه ساکنان این سرزمین حماسی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با همدلی و تلاش جمعی، شاهد آبادانی روزافزون، توسعه زیرساخت‌ها و شکوفایی هرچه بیشتر فرهنگ و اقتصاد مسجدسلیمان باشیم.

وی تاکید کرد: به خود می‌بالیم که خوزستان چنین گوهرهای ارزشمندی را در دل خود جای داده است.

بر اساس این گزارش، پنجم خردادماه سال ۱۲۸۷، سالروز نخستین فوران نفت در ایران و خاورمیانه است؛ در چنین روزی، فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان آغاز شد.

مسجدسلیمان شهری در شمال شرقی استان خوزستان و در منطقه‌ای کوهستانی از رشته‌کوه زاگرس است که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.