«سندباد و فیروز» در تماشاخانه سنگلج/ ترجیح ما نمایش همراه با عشق و شادی است تا دراماتیک

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 10:05
تهران- ایرنا- «محمود موسوی»، این روزها «سندباد و فیروز» را با خود به تماشاخانه سنگلج برده که به اعتقادش، ترویج محبت است و عشق؛ او می‌گوید که تفکر کنیم که ساختار از آن است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، نمایش «سندباد و فیروز» از پنجشنبه گذشته در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفته است، به کارگردانی محمود موسوی که نمایشنامه آن را دانیال تفرشی سه سال پیش نوشته بود.

سندباد و فیروز تئاتری موزیکال است که درگیری تاریخی خان دو روستا را روایت می‌کند. در این میان، گروهی برآنند که از اختلاف سران این دو روستا با یک ازدواج کم کنند غافل از آنکه در پس این کار، اتفاق دیگری نهفته شده است.

درگیری بین دو روستا پس از سال‌ها قرار است با وصلت دو جوان؛ آیدخت از ده بالا و دولت از ده پایین، حل و فصل شود اما پدر دولت نقشه‌هایی شوم برای بالا کشیدن تمام اموال پدر آیدخت را دارد که با آمدن زلزله و ورود سندباد، تمامی حقیقت‌ها و رازها برملا شده و فیروز که نوکر خان سالار است به معشوقه خود یعنی آیدخت می‌رسد.

محمود موسوی که فعالیت حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۵ آغاز و در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی و سریال نقش‌آفرینی کرده، «فین‌جین»، «چیزنامه» و «مناظرات حشرات» از جمله آثاری بوده که او تاکنون روی صحنه برده است.

سندباد و فیروز در سنگلج/ تفکر کنیم که ساختار از آن است

این کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار کرد: زمان زیادی است که درگیر این کار هستم، دانیال تفرشی چند سال پیش این کار را نوشته بود و بدون داشتن تهیه‌کننده، اجرا، تا حدودی کار سختی است. با وجود شرایط سخت حاکم، دوستان به ما همکاری کردند و در این شرایط که مردم نیاز به روحیه، کمدی، موسیقی، آواز و قشنگی دارند، اگرچه می‌توانستیم از سختی‌ها بگوییم، اما سنگر را حفظ کردیم تا روحیه مردم شادتر باشد و شرایط موجود را پشت سر بگذاریم.

او با اشاره به شروع تمرینات گروه از پیش از سال ۱۴۰۵ و ادامه کار در سال جاری، گفت: دو ماه پیش از عیدنوروز تمرین داشته‌ایم و کار با ۳۰ نفر از بازیگران و عوامل پس از عید از سرگرفته شد تا بتوانیم یک کمدی شاد آبرومندانه را روی صحنه بیاوریم.

وی درباره تلنگرهای نمایش به شرایط کنونی جامعه افزود: کار سیاه، مبارک و فیروز این است که شتک بزنند به آنچه در جامعه جاری است و شکست زمانی ایجاد کنند، نمایش به نفس تماشاچی بستگی دارد و هر چقدر گرم‌تر باشد این نفس، اجرا هم گرم‌تر خواهد شد.

موسوی با انتقاد از نبود حمایت و تبلیغات برای کارهای نمایشی به ویژه نمایش‌های ایرانی، اظهار کرد: در شرایط سختی قرار داریم که با این گرانی و تورم زیست می‌کنیم، حتی همه با جنگ و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم اما همگی پای کار ایستادیم،کنار مردم هستم اما وقتی حمایت نمی‌شویم از تعداد ما هم کاسته می‌شود، در چنین شرایطی هنرمندان پای کار نمی‌آیند زیرا حتی افرادی هستند که هزینه حضور سر تمرین را هم ندارند چه برسد به اینکه با ما اجرا داشته باشند.

او در عین حال درباره پیام نمایش تاکید کرد: فیروز و نمایش آمده‌اند تا بگوییم «تفکر کنیم که ساختار از آن است.» به هم عشق بورزیم و محبت کنیم. ترجیح دادیم با عشق و شادی همراه باشد تا دراماتیک بودن.

نمایش سندباد و فیروز تا پیش از محرم اجرا خواهند شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.