سقوط ولفسبورگ: پادربورن در بوندسلیگا!

ورزش سه سه شنبه 05 خرداد 1405 - 01:52
وولفسبورگ در پلی‌آف بقا شکست خورد و پس از باخت ۲-۱ مقابل پادربورن در بازی برگشت به لیگ دسته دوم آلمان سقوط کرد.

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان بوندس‌لیگا در سال ۲۰۰۹، برای نخستین بار از سال ۱۹۹۷ از سطح اول فوتبال آلمان کنار رفت. بازی رفت در خانه وولفسبورگ با تساوی بدون گل تمام شده بود، اما این تیم در دیدار برگشت نتوانست دوام بیاورد و شکست خورد. وولفسبورگ تقریباً تمام مسابقه را ۱۰ نفره بازی کرد؛ چرا که یواکیم مایله، مدافع دانمارکی تیم، در دقیقه ۱۴ اخراج شد.

با این حال، تیم مهمان خیلی زود و در دقیقه ۳ توسط دزینان پیچینوویچ به گل رسید و امیدوارکننده شروع کرد. اما پادربورن در دقیقه ۳۸ با گل فیلیپ بلبیا بازی را مساوی کرد و در وقت اضافه، لورین کوردا در دقیقه ۱۰۰ گل صعود را به ثمر رساند تا ورزشگاه غرق در شادی شود.

2454424

وولفسبورگ از زمان صعودش در سال ۱۹۹۷، به مدت ۲۹ فصل متوالی در بوندس‌لیگا حضور داشت. این باشگاه در سال ۲۰۰۹ تنها قهرمانی تاریخش در لیگ آلمان را جشن گرفت و در سال ۲۰۱۵ هم نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا شد و جام حذفی آلمان را به دست آورد.

باشگاهی که تحت مالکیت شرکت فولکس‌واگن است، پیش‌تر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم از طریق پلی‌آف موفق شده بود در بوندس‌لیگا بماند، اما این بار نتوانست از سقوط فرار کند.

از زمان بازگشت سیستم پلی‌آف در سال ۲۰۰۹، پادربورن چهارمین تیم لیگ دسته دوم است که از این مسیر به بوندس‌لیگا صعود می‌کند. پیش از آن، نورنبرگ، فورتونا دوسلدورف و یونیون برلین موفق به انجام این کار شده بودند.

پادربورن حالا سومین فصل تاریخش را در بوندس‌لیگا تجربه خواهد کرد. این تیم پیش‌تر در فصل‌های ۱۵-۲۰۱۴ و ۲۰-۲۰۱۹ در لیگ برتر حضور داشت، اما هر دو بار در قعر جدول قرار گرفت و سقوط کرد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.