اعلام نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا/ تصمیم نهایی فدراسیون فوتبال؛ این ۳ تیم آسیایی شدند

خبرورزشی دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:45
بنابر مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، سه تیم اول جدول فعلی لیگ برتر یعنی استقلال، تراکتور و سپاهان، نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی فصل آینده خواهند بود.

جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال دقایقی پیش به پایان رسید و بر اساس تصمیم نهایی، استقلال و تراکتور به عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا و سپاهان نیز در لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲ حضور خواهند داشت.

طبق این مصوبه، سه تیمی که در پایان فصل جاری در رتبه‌های نخست جدول قرار دارند، به مسابقات آسیایی فصل آینده اعزام می‌شوند. با این حال، در صورتی که هر یک از این باشگاه‌ها موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا نشوند، تیم‌های بعدی جدول یعنی گل‌گهر، چادرملو و پرسپولیس شانس جانشینی آنها را خواهند داشت.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که احتمال پایان زودهنگام لیگ برتر و ناتمام ماندن فصل جاری نیز مطرح شده است؛ موضوعی که می‌تواند در تعیین سایر سرنوشت‌های لیگ، از جمله تیم‌های سقوط‌کننده، اثرگذار باشد. گفته می‌شود در صورت نهایی شدن این سناریو، ممکن است لیگ فصل آینده با ۱۸ تیم برگزار شود.

در حال حاضر و بر اساس جدول موجود، استقلال با ۴۱ امتیاز، تراکتور و سپاهان با ۳۹ امتیاز، گل‌گهر با ۳۶ امتیاز، چادرملو با ۳۵ امتیاز و پرسپولیس با ۳۴ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های اول تا ششم قرار دارند.

همچنین تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات آسیایی فصل آینده، در مرحله پلی‌آف شرکت نخواهند کرد.

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.