ارسال پیشنهاد رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تعیین نمایندگان ایران در آسیا

رکنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:54
رکنا ورزشی:پس از مذاکرات شفاهی فدراسیون فوتبال و AFC، این فدراسیون روز گذشته (یکشنبه) پیشنهاد دیگری برای نحوه معرفی نمایندگان خود در رقابت‌های آسیایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد.

به گزارش رکنا، مذاکرات جدید فدراسیون فوتبال و AFC در سطوح بالای مدیریتی این احتمال را افزایش داده که AFC این بار با درخواست فدراسیون موافقت کند. براساس این مذاکرات که به صورت شفاهی جمعه شب آغاز شده، قرار است که ۶ تیم استقلال، تراکتور، سپاهان، گل‌گهر، چادرملو و پرسپولیس که شانس کسب سهمیه دارند به AFC معرفی شوند تا پس از برگزاری لیگ برتر بعد از جام جهانی، تکلیف نمایندگان ایران مشخص شود.

فدراسیون فوتبال روز گذشته (یکشنبه، ۳ خرداد) برای مشخص کردن نحوه معرفی نمایندگان خود به رقابت‌های آسیایی، آخرین پیشنهاد خود را به AFC ارائه کرد. ارزیابی مسئولان فدراسیون حاکی از احتمال موافقت این نهاد با پیشنهاد ایران دارد. فدراسیون فوتبال باید تا تاریخ ۱۰ خرداد با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای معرفی نمایندگان خود به نتیجه نهایی برسد.

البته در بین این ۶ تیمی که شانس آسیایی شدن دارند، سپاهان نتوانسته از کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای بگیرد تا حتی در صورت کسب سهمیه، نتواند به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشد. با این حال سپاهان همچنان امیدوار به کسب مجوز حرفه‌ای از کمیته استیناف است.

همچنین اگر AFC با درخواست جدید فدراسیون فوتبال موافقت کند، قرار است لیگ برتر پس از پایان حضور ایران در جام جهانی به صورت کامل برگزار شود تا علاوه بر تکلیف سهمیه‌های آسیایی، تکلیف تیم‌های سقوط کرده هم مشخص شود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.