حسام ثابتی دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای برقراری عدالت در توزیع انرژی و مدیریت بهینه مصرف برق، بهصورت هفتگی در دو سطح کشوری و استانی برگزار میشود.
وی هدف از اجرای این مانور را برخورد قاطع با متخلفان و افرادی که فاقد انشعاب مجاز برق هستند و تامین یکسان برق برای تمامی شهروندان اعلام کرد.
ثابتی افزود: حدود یک هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز در شهر آبادان شناسایی شده است که بر اساس برنامهریزی انجامشده تا پایان تابستان جاری، همه انشعابات غیرمجاز جمعآوری خواهند شد.
وی از برگزاری میز خدمت در مناطقی که طرح ساماندهی انشعابات غیرمجاز برق در آنها اجرا میشود خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، برای آن دسته از افرادی که فاقد پروانه ساختمانی هستند، کنتور شمارشگر نصب خواهد شد.
رئیس اداره برق آبادان گفت: افرادی که فاقد کنتور برق هستند در این طرح تحت پوشش قرار میگیرند و از اشتراک قانونی برق استفاده خواهند کرد تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.
وی از تبدیل ۹۱ درصد شبکه برق فشار متوسط آبادان به کابلهای خودنگهدار خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۰۲ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط آبادان با کابلهای خودنگهدار تعویض شده است.
ثابتی افزود: ۱۰۰ درصد شبکه برق شهرهای اروندکنار و چوئبده و روستاهای تابعه آبادان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار بیش از ۱۴۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارند.













