سیدمحمدجواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: گلستان به همراه خراسان جنوبی، خوزستان و کرمانشاه به عنوان چهار استان پایلوت راهاندازی آزمایشی «شبکه داوطلبان بهزیستی» انتخاب شده و نزدیک به یک سال از آغاز این طرح میگذرد.
وی افزود: هدف از این سفر دو روزه، مروری مشترک بر فرآیند جذب داوطلبان و خدماتی است که در این مدت به جامعه هدف سازمان ارائه شده است.
حسینی با اشاره به ماهیت داوطلبمحور سازمان بهزیستی از بدو تاسیس، تصریح کرد: سازمان بهزیستی بر اساس قانون تشکیل خود و با توجه به مأموریتها و جامعه هدفی که دارد، همواره متکی بر نگاه داوطلبانه مردم بوده است. مردمی که از ابتدا نسبت به خدمات این سازمان همراهی داشتهاند.
رییس مرکز مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به محدودیتهای روزافزون منابع انسانی و مالی دولت، خاطرنشان کرد: در بخش دولتی، روز به روز با محدودیتهایی مواجه هستیم، اما صرف نظر از این محدودیتها، مردمیسازی و واگذاری کار به مردم، جزو سیاستهای ابلاغی نظام و دولت است.
حسینی با تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات پس از ورود مردم، گفت: هر جا مردم وارد کار شوند، کیفیت بهتری از خدمات ارائه میشود. همین روزها در جنگ تحمیلی اقتصادی، کنش مردمی و مشارکت مردم توانسته بسیاری از تهدیدهای اجتماعی و اقتصادی را رفع کند.
رییس مرکز مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی از راهاندازی پویش «بنای مهربانی» به مناسبت دهه ولایت خبر داد و گفت: این پویش با سه هدف کلیدی تامین ۵۰۰ هزار بسته معیشتی، تامین ۱۰۵ هزار بسته بهداشتی برای افراد بستری و زنان زایمانکرده و حمایت از ۲ هزار و ۸۰۸ کودک بازمانده از تحصیل طراحی شده است.
وی افزود: امیدواریم این پویش، سه گروه از حمایتهای مردمی را بهرهمند کند.
رییس مرکز مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی افزود: صدور مجوزهای موسسات غیردولتی، نظارت بر خدماتی که در این موسسات شکل میگیرد و همچنین ساماندهی مشارکتهای مردمی در حوزه جذب نقدی، غیرنقدی و خدماتی، اصلیترین وظایف این مرکز است.
حسینی با اشاره به گستردگی شبکه غیردولتی زیرمجموعه بهزیستی، تصریح کرد: در کل کشور، بیش از ۱۸ هزار مرکز و موسسه غیردولتی در قالب ۹۲ نوع مجوز خدماتی، خدمات خود را به جامعه هدف سازمان بهزیستی ارائه میدهند.












