واکنش رسمی وزارت خارجه به ادعای آمریکا درباره پیشرفت در مذاکرات

اقتصادنیوز دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:36
اقتصادنیوز: اسماعیل بقایی درباره فشار آمریکا برای پیوستن اعراب به توافق صلح ابراهیم گفت: همه دیدند که تنها دغدغه آمریکا در منطقه غرب آسیا رژیم صهیونیستی است. هیچ ارزشی برای امنیت و ثبات منطقه قایل نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل بقائی در واکنش به ادعای پیشرفت در مذاکرات توسط آمریکا گفت: این تحولاتی که در چند روز اخیر خبری شد محصول چند هفته گفتگو از طریق میانجی پاکستانی بود. اینکه در زمینه بخش زیادی از موضوعات مورد گفتگو به یک جمع‌بندی رسیدیم امر درستی است اما اینکه امضای توافق قریب الوقوع است کسی نمی تواند چنین ادعایی بکند. سیاست ورزی در آمریکا دچار نوعی تزبزب شده است. اینکه ظرف چند ساعت با دیدگاه های متناقض روبه رو می‌شود روند هر گفتگویی را دچار مشکل می‌کند. ما در دیپلماسی با چشمان باز برای صیانت از منافع ملی کوشش خواهیم کرد.

وی درباره فشار آمریکا برای پیوستن اعراب به توافق صلح ابراهیم گفت: همه دیدند که تنها دغدغه آمریکا در منطقه غرب آسیا رژیم صهیونیستی است. هیچ ارزشی برای امنیت و ثبات منطقه قایل نیست. اینکه شرط و شروطی برای منطقه تعیین بکنند نوعی منحرف کردن افکار عمومی از اصل موضوع است. رژیم عامل ناامنی در منطقه است. با پروژه های عادی سازی نمی توانید موجودییت غیرعادی را عادی جلوه دهید. هیچ طرفی در منطقه که اندک ارزشی برای خود قائل باشد ملتی را قتل عام نمی‌کند. طرح هایی مثل عادی سازی تحمیل یک موجودیتی غیراصیل در منطقه است که تبعاتش را کل جهان خواهد دید.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.