به گزارش ایرنا در دومین شب مسلمیه مردم همچون شبهای گذشته، در ساعت مقرر خود را به میدان اصلی شهرری میرسانند و هیاتهای عزاداری مسلمیه با نظمی کمنظیر از دل این میدان عبور میکنند تا خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برسانند.
در میدان، مردم حماسه میآفرینند. در دستههای عزاداری، لباس سیاه بر تن کردهاند و به یاد حضرت مسلم بن عقیل(ع) مرثیهسرایی میکنند. در این میان، یاد مسلم بن عقیل(ع)، پسرعموی امام حسین (ع) که برای بیعت به کوفه رفت و در راه وفاداری به حق به شهادت رسید، حالوهوای دیگری به این مراسم بخشیده است.
امروز مردم قدرشناس ایران، با الهام از همان وفاداری و ایثار، در کنار رهبر خود ایستادهاند و همدل و همصدا با شعار «لبیک یا خامنهای»، بر پایبندی به آرمانهای خود تأکید میکنند.
زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، امروز با هر سلیقه و تیپ شخصیتی گرد هم آمدهاند تا بوی حسین (ع) را استشمام کنند؛ همان بویی که آزادگی را به مردم جهان آموخت. مردمی که روایت عاشورا را خوب بلدند، امروز نیز روایتهای ماندگاری رقم میزنند.
امسال تقارن حماسه ملی و مذهبی، رنگوبوی دیگری به مراسم داده و فضای آن را متفاوتتر از همیشه کرده بود.
مراسم عزاداری مسلمیه که حدود ١٢٠ سال قدمت دارد هر سال در روزهای ۶، ۷ و ۸ ذی الحجه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار میشود.
آیین مذهبی مسلمیه سال ۱۴۰۱ به ثبت ملی رسیده و به عنوان یک میراث ارزشمند شناخته می شود.
متن: مهدی محمدی
ویدئو: امید بهمنی












