شناسایی 60 هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان تهران

رکنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 16:37
رکنا اقتصادی: در استان تهران 60 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که اطلاعات آن‌ها به‌طور دقیق بر روی پهنه GIS مشخص است .

محمود محمودی، سرپرست شرکت توزیع برق استان تهران در مانور سراسری مدیریت مصرف در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، اظهار داشت: اجرای طرح مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق "مهتاب" با هدف کاهش تلفات فنی، موثرترین، کم‌هزینه‌ترین و اولویت‌دارترین راهکار برای عبور موفق از پیک بار تابستان است.

وی افزود: تمامی برنامه‌های عملیاتی استان تهران بر اساس راهبردهای ابلاغی شرکت توانیر تدوین شده و کاهش پنج درصدی تلفات شبکه و کنترل رشد بار، از طریق اقداماتی نظیر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای معیوب، نصب شمارشگر برای سکونتگاه‌های غیررسمی و شناسایی مراکز استخراج غیرقانونی رمزارز (ماینرها) با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع برق استان تهران خاطرنشان کرد: در استان تهران 60 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که اطلاعات آن‌ها به‌طور دقیق بر روی پهنه GIS مشخص است و همکاران ما با اشراف کامل به شرایط مناطق مختلف، عملیات ساماندهی را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد:  تاکنون درخواست نصب 22 هزار شمارشگر نهایی شده که عملیات نصب یک‌هزار مورد آن آغاز شده است؛ همچنین در بخش کنتورهای معیوب، از 27 هزار و 500 کنتور شناسایی شده، تاکنون بیش از 10 هزار دستگاه تعویض شده و با تثبیت شرایط بازار، سرعت این طرح افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اکیپ‌های عملیاتی ما به‌صورت شبانه‌روزی و در ساعات پیک، فعالانه در محل‌ها حضور دارند که در همین راستا، به‌تازگی 2 مزرعه بزرگ استخراج رمزارز با 92 دستگاه ماینر شناسایی و جمع‌آوری شده است.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.