به گزارش روز دوشنبه ایرنا، چراغعلی گروسی در جلسه ستاد مدیریت بحران کنگاور با اشاره به پرآب شدن سد آناهیتا، گفت: با توجه به آبگیری اخیر سد آناهیتا، آب منطقهای موظف است اقدامات ایمنسازی لازم را انجام دهد تا از تردد موتورسیکلتها و حضور نوجوانان در حریم سد که میتواند منجر به حوادث ناگوار شود، پیشگیری گردد.
فرماندار کنگاور با تأکید بر آمادگی دستگاهها برای مقابله با بحرانهای احتمالی، از جمله سناریوهای جنگی و تهدیدات امنیتی، اظهار داشت: با توجه به پوشش گیاهی مطلوب امسال و بارندگیهای مناسب، خطر آتشسوزی مراتع و جنگلها همچنان پابرجاست و تمامی دستگاههای اجرایی باید در این زمینه کاملاً آمادهباش باشند.
گروسی در ادامه به راهکارهای پیشگیرانه اشاره کرد و افزود: اطلاعیه ممنوعیت آتشسوزی باید به صورت مستمر در فضای مجازی منتشر شود. همچنین احکام دهیاران باید توسط بخشداری صادر و آنها به عنوان مسئول مستقیم مدیریت بحران در روستاها معرفی و آموزشهای لازم به آنها ابلاغ گردد.
وی همچنین بر نقش آتشنشانی تأکید کرد و گفت: آتشنشانی باید همچون گذشته با تمام توان همکاری کند و یک دستگاه خودروی آتشنشانی برای مشارکت در طرح گرمسیری به شهرستان قصرشیرین اعزام شود.
فرماندار کنگاور در خصوص ایمنی مسیرهای مواصلاتی خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه یا احتمال حملات دشمن، مسیر جایگزین ده پل جاده نیازمند بررسی دقیق است؛ لذا لازم است جلسهای با حضور دستگاههای مرتبط جهت تعیین تکلیف و ایمنسازی این محور برگزار شود.
گروسی در پایان با اشاره به آبگیری سد آناهیتا، دستور داد: دوره تخصصی غریقنجات برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلالاحمر شهرستان کنگاور با توجه به شرایط جدید سد برگزار شود تا آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در محیطهای آبی فراهم گردد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.












