روحانی: تنها 12 شهر در وضعیت قرمز کرونا هستند / امروز اوضاع کرونا بسیار امیدوار کننده است

نامه نیوز شنبه 22 آذر 1399 - 10:58
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا مرز 500 نفر در روز رفته بودیم اما امروز اوضاع کرونا بسیار امیدوار کننده است، گفت: تنها 12 شهر در وضعیت قرمز هستند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،«انتخاب»، حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: تقریبا حدود 10 ماه است که مردم عزیز ما با این ویروس خطرناک مواجه هستند و در این 10 ماه اقدامات بسیار خوبی در مجموع انجام گرفته است و در این هفته‌های اخیر که شاهد افزایش بودیم با مجموعه اقدامات در آبان و آذر شاهد این هستیم که روند این بیماری در اکثریت استان‌ها کاهشی است.

وی افزود:‌ امروز فقط 12 شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه یا نارنجی و یا زرد هستند و ان شاالله این موارد با تلاش استانداران و رؤسای علوم پزشکی موفق خواهیم بود تا شرایط آنها به نارنجی و زرد تبدیل شوند. همه این موفقیت ها مرهون مسئولیت پذیری مردم و اعتمادشان به تصمیمات ستاد ملی کرونا بود. خیلی‌ها خواستند اخلال ایجاد کرده و مردم را مایوس کنند. اساس امر اعتماد است. در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا، نیروی انتظامی، سازمان بسیج، اتحادیه های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هر زمانی احساس کنیم همه چی عادی شده و عادی انگاری شود از هفته‌های دیگر پیک جدید آغاز خواهد شد، آزموده را آزمودن خطاست. هر وقت تردد و ازدحام بیشتر شد و اجتماعات زیاد شد بلافاصله با پیک مواجه شدیم و الان هم باید این مراقبت را انجام دهیم. این بیماری یک بیماری است که تنها بحث پزشکی نیست. الان در سطح دنیا بیماری کرونا باعث شده رشد اقتصادی دنیا منفی 3 باشد.

روحانی ادامه داد: در موضوع کرونا، نه تردید کردیم و نه تعلل! نه در پذیرش حادثه انکار کردیم. به محض اینکه چهارشنبه 30 بهمن وزیر بهداشت اعلام کرد که دو کیس کووید19 داریم من همانجا گفتم بلافاصله به مردم اطلاع دهید و با اینکه شب انتخابات بود و شرایط عادی نبود. ما حادثه را پذیرفتیم و قبول کردیم و این اصل است. برخی کشورها منکر بودند. در کشوری مثل آمریکا آن آقایی که رئیس‌جمهور بود و الان هم چند هفته است ادعا می‌کرد خبری نیست و سرماخوردگی است. انکار کردند که انکار بالاترین سنگ در روز اول است. در ایران هیچ وقت مسئله انکار نبوده و بلافاصله پاسخ به هنگام دادیم.

روحانی با اشاره به برگزاری مراسم شب یلدا و نگرانی‌ها برای عدم رعایت پروتکل‌‌ها گفت: قرارگاه عملیاتی برای شب یلدا فکری می‌‌کند و صداوسیما هم برنامه‌های خوب آماده کند. مردم این شب یلدا را سایبری و در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند بدون اینکه همدیکر رو از نزدیک ببینند.

روحانی گفت: برای واکسن هر اقدامی که لازم بوده انجام شده؛ هر کمکی برای شرکت‌ها دانش‌بنیان بوده انجام دادیم و خواهیم داشت. برای‌ خرید واکسن، آنهایی که وزارت بهداشت خوب می‌داند، دستور دادم که اقدام کنند، هم وزارت بهداشت و هم بانک مرکزی، تا برای کادر درمان و افراد پر ریسک ابتدا انجام شود.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.