به گزارش رکنا، اگر شما هم از علاقه مندان توت فرنگی هستید باید بدانید که این میوه با شستن خالی سمومش از بین نمی رود. باید از ترکیب آب سرد و سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.
توت فرنگی تقریباً هر سال رتبه اول آلودگی به آفتکشها رو داشته.
یعنی:
- توت فرنگی معمولاً بیشتر از هر میوهی دیگهای باقیمانده سموم دفع آفات روی خودش داره، حتی بعد از شستن.
- توی یکی از بررسیها، توی نمونههای توت فرنگی آزمایش شده، تا 20 نوع مختلف سم پیدا شده!
اما این به این معنی نیست که خوردنش حتماً خطرناک باشه. مقدار این آلودگیها اغلب کمتر از حد مجازیه، ولی برای افرادی که حساسترن (مثلاً بچهها یا خانمهای باردار)، پیشنهاد میکنن توت فرنگی ارگانیک مصرف بشه یا خیلی خوب شسته بشه.
بله، توت فرنگی جزو آلودهترین میوهها از نظر سموم کشاورزیه.
10 دقیقه کافیه توی محلول بمونه.