تمساح آمریکایی میمون مهاجم را بلعید

فرارو یکشنبه 03 خرداد 1405 - 10:13
به نظر می‌رسد تمساح‌های بومی فلوریدا هم برنامه خاص خود را برای مقابله با میمون رزوس که یک گونه مهاجم و مخرب شناخته می شوند، دارند.

یک تمساح آمریکایی در فلوریدا، یک میمون رزوس مهاجم را شکار و آن را به‌طور کامل بلعید.

به گزارش فرارو، میمون‌های رزوس در دهه ۱۹۳۰ میلادی، پس از آنکه گروه کوچکی از آنها به‌عنوان جاذبه گردشگری در اطراف منطقه سیلور اسپرینگز رها شدند، وارد فلوریدا شدند. این میمون‌ها به‌مرور در طبیعت اطراف تکثیر شده و جمعیت آزاد و گسترده‌ای تشکیل دادند.

رزوس‌ها به دلیل سازگاری بالا با شرایط آب‌وهوایی فلوریدا، توانایی تولیدمثل موفق و مهارت در شنا، به‌سرعت فراتر از محل اولیه رهاسازی گسترش یافتند و به گونه‌ای مهاجم تبدیل شدند.

امروزه این حیوانات به‌عنوان یک مشکل مدیریتی شناخته می‌شوند؛ چراکه علاوه بر تهدید حیات‌وحش بومی، ممکن است ناقل ویروس هرپس B باشند. این ویروس معمولاً برای خود میمون‌ها بی‌خطر است، اما می‌تواند برای انسان‌ها بسیار خطرناک و حتی مرگبار باشد.

در سال‌های گذشته، مقام‌های محلی برای کنترل جمعیت این میمون‌ها اقدام به زنده‌گیری و انتقال آنها کرده‌اند و در طرح‌های جدید نیز کاهش جمعیت یا عقیم‌سازی آنها مطرح شده است؛ زیرا تحقیقات نشان می‌دهد بدون مداخله مستمر، جمعیت رزوس‌ها همچنان افزایش خواهد یافت.

در این میان، به نظر می‌رسد تمساح‌های بومی فلوریدا هم برنامه خاص خود را برای مقابله با این گونه مهاجم و مخرب دارند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.