مورالس: جهان در حال عبور از هژمونی آمریکا به سوی قدرت‌های نوظهور است

خبرگزاری تسنیم شنبه 02 خرداد 1405 - 08:54
رئیس‌جمهور پیشین بولیوی گفت که جهان در حال عبور از هژمونی آمریکا به سوی قدرت‌های نوظهور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اوو مورالس"، رئیس‌جمهور پیشین بولیوی، اعلام کرد که آمریکا دیگر هژمون جهانی نیست و جهان در حال ورود به مرحله‌ای تازه از تغییرات ژئوپلیتیکی است.

مورالس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت آمریکا بدون ناتو و دلار دیگر یک ابرقدرت نظامی و اقتصادی محسوب نمی‌شود. او همچنین ایالات متحده را «بدهکارترین کشور جهان» توصیف کرد و مدعی شد که واشنگتن نشانه‌های افول قدرت جهانی خود را آشکار کرده است.

رئیس‌جمهور سابق بولیوی اظهار داشت آمریکا اکنون بار دیگر تمرکز خود را به آمریکای لاتین و دکترین قدیمی مونرو معطوف کرده و همچنان دولت‌های ضد امپریالیستی را هدف قرار می‌دهد.

مورالس با اشاره به «فروپاشی امپراتوری آمریکا»، تاکید کرد جهان در حال تجربه یک نقطه عطف تاریخی است؛ مرحله‌ای که به گفته او، قدرت جهانی به‌تدریج از واشنگتن فاصله گرفته و به سمت قدرت‌های نوظهوری مانند چین حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.