جدال کارشناسان سی‌ان‌‌ان‌: تنگهٔ هرمز دست ایران است نه ما

فرارو جمعه 01 خرداد 1405 - 17:58
کارشناس سی ان ان گفت: از سعودی‌ها بپرسید. از ژاپنی‌ها بپرسید که چه کسی کنترل تنگه در اختیارش است. [آمریکا] کنترلی روی تنگه ندارد.

بن فرگوسن و تری موران، دو نفر از کارشناسان سی ان ان، درخصوص قدرت ایران در تنگه هرمز، با یکدیگر به بحث و جدال پرداختند. بخشی از گفتگوی آن ها را می خوانید.

بن فرگوسن: مقامات رده‌بالای ایرانی ترور شده‌اند و حکومت ایران کنترل اوضاع را در دست ندارد.

تری موران: یک لحظه دست نگه دار... بیایید از ایرانی‌ها بپرسیم که تغییر حکومت داشته‌اند یا نه. خُب نداشته‌اند.

بن فرگوسن: مقامات سطح دوم و سوم ایران هم ترور شده‌اند.

تری موران: پس ایرانی‌ها پهپادهای جدیدی که ساخته‌اند را از کجا آورده‌اند؟

بن فرگوسن: الان در مقامات ایران به سطح چهارم و پنجم رسیده‌ایم.

آمشیا کراس: با این وجود، ما هنوز داریم [به ایران] می‌بازیم.

تری موران: چه کسی تنگهٔ هرمز را کنترل می‌کند؟

بن فرگوسن: به نظر من به وضوح آمریکا دارد تنگه را مدیریت می‌کند.

تری موران: از سعودی‌ها بپرسید. از ژاپنی‌ها بپرسید که چه کسی کنترل تنگه در اختیارش است. [آمریکا] کنترلی روی تنگه ندارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.