تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله/ سفیر ایران در لبنان نیز تحریم شد

فرارو پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 21:48
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در اقدامی ۹ نفر را هدف تحریم قرار می‌دهد که در میان آنها سه سیاستمدار وابسته به حزب‌الله، چهره‌هایی نزدیک به جنبش امل و همچنین یک عضو نیروهای مسلح لبنان دیده می‌شود.

فرارو- وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه افرادی را اعلام کرد که واشنگتن آنها را به همکاری با حزب‌الله و تضعیف حاکمیت لبنان متهم می‌کند؛ اقدامی که به گفته مقام‌های آمریکایی، پیامی مستقیم به نخبگان سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان است.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، این تحریم‌ها ۹ نفر را هدف قرار می‌دهد که در میان آنها سه سیاستمدار وابسته به حزب‌الله، چهره‌هایی نزدیک به جنبش امل و همچنین یک عضو نیروهای مسلح لبنان دیده می‌شود.

تامی پیگوت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد که این اقدامات «هشداری» برای کسانی است که به گفته واشنگتن، در ساختار سیاسی و امنیتی لبنان به حزب‌الله کمک کرده‌اند.

تسنیم در گزارشی نوشته است: وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر کشورمان در لبنان را تحریم کرد.

این اقدام تازه در حالی صورت می‌گیرد که حملات اسرائیل به لبنان همچنان ادامه دارد که به نوعی نقض آشکار آتش بس به حساب می‌آید.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.